Sunday, 12 May 2013

Tips- Penjagaan Kaki






Rendamkan kaki
selama 30 minit di dalam air suam yang dicampurkan dengan sedikit garam biasa atau garam mandian. nak letak hirisan bawang  limau nipis/lemon digalakkan okey! so . jom mandi garam dengan lemon . .  time tengah rendam kaki tu . bukak la lagu yang lembut. bagi tenang. kalau nak bukak lagu Wing ke. Search ke. tak salah kot.


Scrub
 scrub la dengan ape2 yang korang ade. getah scrub ke, tapi seeloknye . pakai srub badan . scrub muka tak digalakkan sangat la . nanti . muka cam mintak kaki plak .


Kepingan keras kat kaki
okey . ni memang aku hangat . terjadi kat aku . tapi sekarang dah okey siket.  cara dia pakai pimice stone . macam best je kan? hehe . jom beli . kot2 ade kat kedai Sri Kawan ke . . *eh. korang tau ke?*



Air Bersih
ni normal la kan . tak kan nak jirus pakai air longkang . air yang bersih2 je . nak ambek kat logi pon tak de masalah sebenarnye . lepastu . korang sapu la losyen . . ni berkesan . aku tengah buat .



Potong Kuku
aku tengak . dia suruh. potong kaki jadi empat segi . Jangan membuang kutikel pada kuku bagi mengelakkan kemasukan bakteria. ni yang aku risau ni . selama ni aku potong kuku bentuk segi tiga . haa . lepas dah potong tu . tonyoh la dengan minyak zaitun . .



Pakai kasut
sebelum pakai kasut sembur la Foot Spray . nantii takde la busuk bau kaki tu! haiyaa! terutamenye yang bertutup . . yang tak pakai kasut . sembur la ape2 yang patut .



Sumber : Nabiha Zaidi




No comments:

Post a Comment