Sunday 19 May 2013

5 PASANGAN KEMBAR YANG "TER" DI DUNIA


Ada begitu banyak pasangan kembar di dunia yang memiliki kesamaan. Biasanya mereka memiliki penampilan fizikal yang sama. Kembar itu sendiri memiliki banyak jenis seperti kembar seiras, tak seiras, kembar siam dan seumpamanya. Jadi bagaimana dengan pasangan kembar di dunia yang paling luar biasa? Inilah terkaya, terberat, tertua, terpendek dan kembar tertinggi di dunia, Check it out!

1. KEMBAR TERBERAT


Billy Leon McCrary dan Benny Lloyd McCrary dikenalI sebagai kembar terberat dalam sejarah dunia. Mereka lahir pada 7 Disember 1946. Billy meninggal pada tanggal 14 Julai 1979 dari kecederaan parah akibat kemalangan sementara Benny meninggal pada tanggal 26 Mac 2001.


2. KEMBAR TERTINGGI


James Lanier dan Michael Lanier pula adalah kembar seiras tertinggi di dunia dengan ketinggian masing-masing 7 kaki 6 inci. Mereka berdua merupakan pemain bola keranjang di sekolah mereka.


3. KEMBAR TERTUA


Kembar tertua didunia Qiao Senior dan Qiao Junior lahir pada tarikh 18 Julai 1905, di Weifang City, Shandong, China Timur. Gambar ini diambil pada 18 Julai 2009 ketika mereka berumur 104 tahun. Mereka mengatakan bahawa mereka masih sihat dan aktif.


4. KEMBAR TERKAYA


Dualstar Entertainment Group adalah syarikat yang dimiliki oleh pasangan kembar berusia 20 tahun iaitu Mary Kate & Ashley Olsen. Mereka juga mengacarakan rancangan TV Full House. Mereka turut mencipta pelbagai peralatan remaja seperti pakaian, buku, perfume dan kasut.


5. KEMBAR TERPENDEK



John Rice dan Beras Greg dikenali sebagai kembar terpendek di dunia dengan ketinggian masing-masing 2 kaki 10 inci. Mereka lahir pada tanggal 3 Disember 1951 di West Palm Beach, Florida. Semasa belajar di universiti, mereka menyedari bahawa mereka mempunyai kelebihan dalam bidang sales atau penjualan dan keduanya memiliki karier yang baik.




3 comments:

  1. Saya ingat lagi mary n ashley masa kecik2..

    Zaman sekolah dulu, kan banyak cerita Disney..mesti terselit muka kembar ni dlm drama2 Disney :)

    ReplyDelete
  2. Bagi saya yg paling ter sekali yg paling tua...

    ReplyDelete